Doorgaan naar hoofdcontent

Wij gaan helemaal retro! #Instaxmini8

Hey hoi
Clyde hier!
Mijn Instax mini 8
Je las het goed, we gaan helemaal retro! Voor mijn Kerstmis heb ik het meest schattige cameraatje ooit gekregen: een Instax mini 8! Aangezien ik hem nog niet zo lang heb, kan ik enkel mijn eerste ondervindingen hier noteren! Niet erg natuurlijk, want dat betekend alleen maar dat ik er een tweede deeltje van kan maken! YEEY!

Mijn filmdoosjes.

Dit is een retro cameraatje, omdat het helemaal hetzelfde werkt als de oude polaroid camera's. Je steekt er een filmdoosje in, je knipt een foto en deze foto komt meteen vanboven uit je foto. Super leuk toch? Plus na enkele minuten heb je een perfect ontwikkelde foto in een super schattig formaat!

Het rode lichtje.
Voor de rest? Niets moeilijk aan de camera! Eenmaal je hem opzet kan je kiezen hoe licht je je foto graag hebt. Deze keuze staat boven je lens, maar de camera bepaald zelf welke je het beste hiervoor kan gebruiken. Er gaat namelijk een rood lichte branden voor wat je het beste kan kiezen! Makkelijker kan gewoon niet!


Je hebt in dit modelletje zoveel leuke kleurtjes, maar zoals je kan zien, kreeg ik een geweldig mooie paarse camera! Ik heb niet echt een lievelingskleur, dus ik vind dit cameraatje echt prachtig. Wat vind jij?

Wat ik wel super handig vind is dat de instax gemakkelijk mee te nemen is, doordat het zo weinig weegt en daarom gaan jullie hier binnenkort super veel foto'tjes van zien verschijnen!
Het jammere is wel dat elke foto tussen de €0,70 en €1,2 euro kost. Je foto randen heb je in verschillende vormen. Zo heb je de rainbow, candy pop, air male en de gewone witte randen. Momenteel ben ik bezit van de rainbow, candy pop en de gewone witte randjes. Echt enorm schattig!
Ach ja, dit prijzige bedrag is misschien toch niet zo slecht? Je maakt echt vele bewuster een foto en niet zomaar van iets, zoals je met je smartphone of fototoestel zou doen. Daarom heb ik ook besloten om ook mijn canon mee te nemen naar mijn trip naar Amsterdam, aangezien ik dan speciale en ook leuke foto's kan maken!


Ik vind dit echt het beste cadeau ooit, omdat ik echt van foto's houdt. En dit? Gewoon wauw! Het lijkt me echt fantastisch om dit soort foto's te maken! Ik kan echt gewoon niet wachten om er op uit te trekken met mijn cameraatje! Het lijkt me gewoon het perfecte stedencameraatje, want ik heb al wat foto's gezien en gosh wat zijn die prachtig! Ik wil meteen in mijn auto stappen en er zelf gaan maken!


Echter geeft de camera wel een vertekend beeld, dus ik ben nog vol op aan het uitzoeken om de perfecte foto's te kunnen knippen. Gelukkig zijn wel al mijn foto's gelukt tot nu toe, maar de foto's staan vaker meer naar links dan dat ik voor had. Dit is wel jammer als je een heel nauw passende foto wilt maken... Dit heb ik één keer gehad, maar iedereen staat uiteindelijk nog perfect op de foto en daar ben ik toch blij om! Echter, selfie's maken is echt een hel! Hahah, dit hebben Bonnie en ik als eerste ontdekt! Het is echt een grappige foto, want hij trekt op niets. Ook al is hij best wel gelukt, hahah!

Ik ben echt super dol op mijn nieuwe cadeau en ben zo blij dat mijn vriendin me dit heeft gegeven, aangezien ik dit al mega graag wou! Het is perfect voor speciale gelegenheden, feestjes en natuurlijk ook reizen (wat ik hoop dit jaar veel te doen). Ik hoop dat ik alles met jou mag delen, maar voor nu, wat vind jij van deze camera?

XOXO
Clyde



Reacties